МОДЕЛЬ ПІДВІСКИ РОБОТИЗОВАНОГО КОМПЛЕКСУ

Автор(и)

  • М. М. Романенко Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут https://orcid.org/0000-0002-0646-2797
  • С. В. Погребняк Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут https://orcid.org/0000-0002-7902-9847

DOI:

https://doi.org/10.58254/viti.8.2025.12.145

Ключові слова:

транспортна база, платформа, роботизований комплекс, підвіска, профіль поверхні, демпфер, система стабілізації, математична модель

Анотація

Тенденції еволюції технологій в сфері роботизованих систем та штучного інтелекту окреслили
перспективи та напрямки багатьох аспектів глобального розвитку людства в осяжному майбутньому.
Не виключенням стало застосування роботизованих комплексів і у військовій справі. Реалії російсько-української
війни показали широкий спектр можливостей застосування роботизованих комплексів. У відповідь на значну
перевагу сил російської окупаційної армії в особовому складі, артилерійських системах, бронетехніці та авіації
сили оборони України ефективно застосовують роботизовані комплекси різних форм, моделей та специфікацій.
Одним із варіантів застосування роботизованих комплексів, які останнім часом все активніше
використовуються на фронті, є наземні роботизовані комплекси в якості багатофункціональних (бойових)
платформ на колісній або гусеничній базі. Такі платформи здатні виконувати різноманітні завдання та задачі.
Виходячи з такого широкого спектру завдань які здатні виконувати наземні роботизовані комплекси,
можна стверджувати, що в осяжному майбутньому вони зможуть значною мірою замінити людину на полі
бою, що дасть змогу зберегти життя та здоров’я військовослужбовця. Проте ефективність їх використання
залежить від ряду факторів: зв'язок і навігація, прохідність транспортної платформи, характеристики
бойового (спеціалізованого) модуля. Проблематиці, вдосконаленню, оптимізації та моделюванню
функціонування саме підвіски транспортної бази і присвячена ця стаття.
Розглянуті варіанти різноманітних діянь на транспортну базу. Визначені основні характеристики, що
впливають на підресорну частину транспортної бази. Проведено моделювання зовнішнього впливу профілю
дорожнього полотна на підресорну частину транспортної бази. Отримані числові показники збурних діянь та
відклик основних елементів підвіски транспортної бази. Запропоновано способи використання результатів
роботи в якості керуючого впливу системи автоматичної стабілізації для покращення керованості та
прохідності НРК.

Cover_8_2025

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-03

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.