МОДЕЛЮВАННЯ ПІДРЕСОРЕНОЇ ЧАСТИНИ МОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ

Автор(и)

  • Поляк І. Є. Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут https://orcid.org/0000-0002-5469-3215
  • Борисов О. В. Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут https://orcid.org/0000-0002-9460-2605
  • Мацаєнко А. М. Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут https://orcid.org/0000-0003-1149-7318

DOI:

https://doi.org/10.58254/viti.3.2023.08.66

Ключові слова:

пікап, підвіска, поперечний важіль, демпфер, амортизатор, тросіон, нетиповий вогневий засіб

Анотація

Під час повномасштабного вторгнення країна агресор змінила тактику застосування мобільних вогневих засобів. Ці зміни призвели до створення високомобільних систем на базі колісного транспорту з нетиповим вогневим засобом. Як колісний транспортний засіб найчастіше використовують автомобіль типу «Пікап», оскільки в його конструктивних властивостях існує місце у кузові для встановлення додаткових систем з подальшим маскуванням обраного засобу. Такі колісні транспортні бази з нетиповим вогневим засобом вже використовуються в Збройних силах України, як на лінії зіткнення з ворогом, так і в цивільних містах для захисту повітряного простору залежно від характеристик нетипового вогневого засобу. Аналіз створення та використання згаданих систем виявив їхні певні недоліки та відповідні напрямки вдосконалення.

У роботі розглянуто питання формування коливального ефекту в підресореній частині колісного транспортного засобу при застосуванні поздовжнього збурення від використання вогневого засобу. В основу роботи покладено аналіз вимог до поздовжньої та поперечної стабілізації кузова колісного транспортного засобу. Для цього проведено аналіз характеристик існуючих видів та схем підвіски автомобіля типу «Пікап». Отримані результати використовуються для розрахунку коливального ефекту колісного транспортного засобу, який виникає внаслідок використання вогневого засобу.

Кінцевою метою роботи є створення моделі жорсткості системи «транспортний засіб вогневий засіб» та використання цієї моделі для формування керуючого впливу системою автоматичного управління стабілізації вогневого засобу. Наявність системи автоматичного управління дозволить збільшити ефективності встановленого вогневого засобу.

Посилання

  1. Шупляков В. С. Колебания и нагруженность трансмиссии автомобиля. М.: Транспорт, 1974. 328 с
  2. Кузавков В. В., Поляк І. Є. Аналіз транспортної бази для встановлення стабілізованої платформи нетипової артилерійської системи // Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. 2023. № 50. С. 16–18.
  3. S. Kurnikov. Формування ринкової структури автомобільного парку України // Politechnika Rzeszowska. 2017. № 11. Р. 35–39.
  4. Вертикальні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під дією випадкових збурень / М. Г. Грубель, О. П. Красюк, М. Б. Сокіл, Р. А. Нанівський // Наукові нотатки: Зб. Наук. Пр. Луцьк, 2014. Вип. 46. С. 112–116.
  5. Чудаков Е. А. Теория автомобиля. М.: Машгиз, 1950. С. 340–345.
  6. Поляк І. Є. Варіант будови системи стабілізації уніфікованої платформи транспортного засобу // Системи і технології зв’язку, інформатизації та кібербезпеки: актуальні питання і тенденції розвитку: збірник доповідей та тез доповідей ІІ Міжнародної науково-технічної конференції, м. Київ, 1 грудня 2022 року. Київ: ВІТІ, 2022. С. 172–174.
  7. Современные адаптивные подвески // Автократ. URL: http://avtocrat.at.ua.
  8. Сокіл Б. І. Власні вертикальні коливання корпусу автомобіля з урахуванням нелінійних характеристик пружної підвіски / Б. І. Сокіл, Р. А. Нанівський, М. Г. Грубель // Автомобільний транспорт. 2013. № 5 (235). С. 15–18.
MITIT_3_8

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-20