ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН ПСИХОЛОГІЧНОГО ВИВЧЕННЯ ПЕРСОНАЛУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.58254/viti.1.2022.05.39Ключові слова:
психологічне вивчення, психологічна діагностика, онлайн комп’ютеризоване тестуванняАнотація
В умовах сучасного розвитку суспільства значна увага приділяється питанням психологічного вивчення особистості в інтересах забезпечення ефективної діяльності будь-якої організації. Із поширенням у світі інфекції COVID-19 актуалізується необхідність розробки альтернативних передових підходів та механізмів проведення психологічних досліджень. У цьому контексті застосування та впровадження інформаційних технологій та комунікаційних можливостей мережі інтернет вбачається перспективним для організації та проведення психологічного вивчення персоналу. Саме тому метою статті є здійснення теоретико-прикладного аналізу сучасних програмно-технологічних рішень щодо онлайн психологічного вивчення персоналу в інтересах Міністерства оборони України та Збройних сил України.
Проаналізовані існуючі програмно-технологічні рішення, реалізовані через комп’ютерне тестування, такі як системи Moodle, тестова система KTC Net 2, сервіс SURVEY MONKEY, Google Форми тощо. Це допомогло описати загальні спільні риси та характеристики, що висуваються до такого класу програмних рішень. Разом з цим, виявлено й певні прогалини у функціональній складовій існуючих сервісів, що не задовольняють вимогам онлайн психологічного вивчення персоналу Міністерства оборони України та Збройних сил України. Усе це допомогло сформулювати концептуальні вимоги до онлайн-платформи психологічного вивчення персоналу та наблизитися до розроблення сучасного програмного рішення. Комп’ютеризоване онлайн-тестування економить багато часу. Завдання досліджуваного – у зручному форматі надавати відповіді. Отримані дані можуть автоматично фіксуватися, оброблятися, зберігатися та відображатися. Реалізовуються можливість віддаленого тестування та забезпечення конфіденційності результатів.
Посилання
- Белов С. В., Техтилова А. В. Автоматизированная система психологического тестирования учащихся средних и высших учебных заведений. Вестн. Астрахан. гос. техн. ун-та. Сер. управление, вычисл. техн. информ. № 1. С. 116–124.
- Ефимов Е. Н., Денисов М. Ю., Жилина Е. В. Сравнительный анализ образовательных систем тестирования по критерию функциональной полноты. Управление экономическими системами: электронный жур-л. 2012. № 4. URL: http://www.uecs.ru.
- Корольчук М. С. Актуальні проблеми психофізіології професійної діяльності військових спеціалістів. Київ: КВГІ, 1996. 144 с.
- Корольчук М. С., Крайнюк В. М. Теорія і практика професійно-психологічного відбору: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Ніка-Центр, 2006. 536 с.
- Макаренко Н. В. Теоретические основы и методики профессионального психологического отбора военных специалистов. Київ: “Сент-Жак”, 1996. 336 с.
- Про затвердження Інструкції з організації професійно-психологічного відбору у Збройних Силах України: наказ Міністра оборони України від 10.12.2014 № 883. URL: https://zakon.rada.gov.ua/
laws/show/z0013-15. - Про затвердження Інструкції з організації та проведення професійного психологічного відбору кандидатів на навчання у вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів: наказ Міністра оборони України від 09.07.2009 № 355. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/z0893-09.
- Осьодло В. І. Сучасний стан і перспективи психологічного забезпечення в Збройних силах України. URL: http://chasopys-ppp.dp.ua /index.php/chasopys/article/download/37/34.
- Shymko V. A. Using Phenotypology Hypotheses as a Personality Assessment Tool: the Tentative Validation Study. PSYCHOLOGICAL JOURNAL. № 5. Vol. Pp. 9–17. URL: https://www.apsijournal.com/
index.php/psyjournal/article/download/957/574. - Філімонова Н. Б. Факторний аналіз мікроструктури оперативної пам’яті на зорові вербальні та невербальні стимули у чоловіків та жінок / Н. Б. Філімонова, Т. В. Куценко // Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского. Серия «Биология, химия». Том 22 (61). 2009. № 2. С. 134–139.